torsdag 11 juni 2009

*Puckon*

Efter att ha blivit idiotförklarade så drar T-UP + 2 söderut på kurs medans alla andra drar norrut.
Vi kommer att simma så mycket så att vi kommer fylla upp årskvoten av simning, vi kommer att simma så mycket att vi får simhud mellan tårna.
Alshammar ska sova i en creeker på kajaktiv med Baron skedandes bakom, jag är förpassad till handfatet för att jag ska lära mig vara i vattnet. Är jag snäll så får jag en airbag som kudde.
Baron kan ju hålla andan i 3 minuter medans jag har mitt rekord på 10 sekunder, med de faktat blir man ju lite orolig hur det ska gå om man ska kravla på nån stock i forsen.

5 kommentarer:

David sa...

Det är viktigt att alla gör samma sak på samma gång förstår ni väl!? ...För min del tycker jag att det är kanopnbra att ni går KRT, gick själv förut och den är väldigt bra.

Erik Westberg sa...

El Capitain säger: KRT är den viktigaste kursen man kan gå som forspaddlare. Den är så viktig att den till och med går före barnafödslar och bröllop. Och då är det fanimig viktigt. Simma lugnt och håll huvudet kallt bland alla knopar, karbinhakar, smarta drag och repsystem.

Jag lovar att drilla Pastorn så han fräschar upp sina räddningskunskaper till samma skyhöga nivå som ni snart kommer uppnå.

CreekingUffe sa...

Ja vi ser framemot kursen och tycker att den behövs när ingen av oss har de kunskaperna.
Första meningen var bara kritik mot ett visst inlägg på forumet av en viss herre...
När vi kommer tillbaka ska vi drilla Pastorn.

FrösöLars sa...

Skall bli trevligt att åka söderut och införskaffa kunskaper i denna mysiga skara människor. Är dock orolig att de som står utanför clicken skall känna sig snedfördelade och köra någon bitter columbine-pryl på oss när vi sover.
För övrigt är jag också lite orolig för hur jag skall mottas i bilen vilken vi planerat att turas om att ratta på vägen ner. Jag skall på after-work före avfärd och tror inte att jag skall köra innan vi nått Hanover.

CreekingUffe sa...

enkelt Lars, du kör hela vägen upp..ska bli kul å se hur det ser ut i Dala Floda