söndag 21 juni 2009

Julle, tyskar och Lars Larsson

När t-up med prospects förra helgen gick kursen KRT i Dala-Floda började vår instruktör Julle sin föreläsning med att klargöra följande: "är du ute efter att få någon freestylesvans av det motsatta könet på rygg, då skall du använda hjälm av typen Sweet Strutter". Med andra ord menade han att en sådan hjälm bara uppfyller syftet att vara söt på vågen. De han hade i åtanke var modepojkarna Uffe och Henke, vad han tyckte om ordförandes hjälm fick vi aldrig klart för oss. "Creekar du krävs andra doningar", sade fransmannen.

Detta fick mig att tänka tillbaks på när Lars Larsson redogjorde hjälmens historia för mig på en klippa vid Vålån. Han hävdade att de vars stil vi borde anamma är tyskarnas. De skiter i vad paddelmode och annat trams säger och går därmed all-in när vi talar säkerhet.

Så med min vetskap om tyskars sinne för kvalitet och min vetskap om Lars Larssons rutin av större vatten beslöt jag mig för att följa deras/hans råd. Nu kör jag FULL FACE, synd att jag missade Trollforsarna.

2 kommentarer:

CreekingUffe sa...

Äntligen favvo-bilden...

CreekingUffe sa...

fast man fick ju lite skit för hjälmen å hur många brudar finns det att impa på när man paddlar?