tisdag 28 oktober 2008

Fuckspråk!

Terminologi knuten till saker jag gillar får mig nästan att rista av vällust. Därför har jag som relativt färsk forpaddlare hamnat i himlen. Många är termerna och ibland är de svåra att greppa. Dock har jag nu i en artikel på freeride.se funnit en forspaddlingens ordlista. Den innehåller många engelska uttryck som nu skall pluggas in, men när de väl sitter kommer jag att vara less på dem. Därför kommer de i framtiden att översättas till en blandning av engelska, jamska, vilhelminska samt frösömål. Denna publication kan ni se fram emot efter kommande vårs lapplandsturné där t-up skall stöta och blöta dessa ord och uttryck för att här kunna presentera detta för er läsare. Tills vidare får ni hålla tillgodo med nedanstående länk (längst ner i artikeln finnes ordlistan).

http://www.freeride.se/content/420/

1 kommentar: