måndag 16 november 2009

En guldpaddel till t-up

I helgen som var så hölls den årliga forsgalan i Örebro. En tillställning för de som i någon form framför en kajak i strömmande vatten. Priser i form av guldpaddlar delades ut i vanlig ordning. Än så länge har jag dålig koll på vilka som vann och för vilken prestation de fick pris. Men ett pris känner jag till vem/vilka som vann, det var priset för årets forstillskott. Detta pris gick till några som verkligen blev glada för denna utmärkelse, det var Tummen upp (the click, the crew, småpöjkan) som fick priset. Jag har ännu inte fått ta del av motiveringen, men jag tror och hoppas att det även då kommer att kännas som en positiv utmärkelse. Det känns stort, i paritet med 5 Wimbledon 5 år i rad. Då är jag inte ironisk. Ett tacktal i sann Tummen upp-anda kommer inom kort. Men tills dess:

Tack som fan

2 kommentarer:

Robin Hammaräng sa...

Jag kan dela med mig av motiveringen!

- Teamet bakom "Tummen Upp" till årets forstillskott är nominerade för Årets Forstillskott.
Ante Danielsson och Frösö-Lars Eriksson har med sin livsåskådande forspaddlingsblogg och sina färgstarka personligheter lagt till en helt ny dimension till forspaddlingssverige. Ante och Lars har bidragit till att lyfta fram gemenskapen och humorn i vår sport, något som är ovanligt och välbehövligt i en värld där actionsporter ofta karaktäriseras av adrenalinstinna machomän med dödslängtan.

Tack för en bra blogg!
/ Robin Hammaräng

FrösöLars sa...

Om denna motivering stämmer med oss i verkligheten så kan jag inte bli annat än stolt och glad. Tack så mycket! Men det blir svårt att toppa detta nästa år, jag får väl köra naken hela säsongen. För mycket torde handla om att vi bidragit med mer hud än vad som tidigare varit vanligt i paddelkretsar. Kanske vi kan addera en del porr inom sporten. Vi får se.

Tack