söndag 8 november 2009

4.05 min

Efter kursen med Dennis, där jag fick höra att jag hade mer psyke än teknik,har jag lagt in ett nytt moment i min försäsongsträning. Hålla andan! Jag provade detta på en inomhusträning förra året och det gick rätt bra. Idag åkte jag med barnen till badet. När vi hade badat i en timmen var det dags för min träning. Jag bad frugan ta tid och ungarna fick klara sig själv. Började med att hålla andan i 1 minut för att värma upp, sen var det dags. 4 minuter och 5 sekunder! Jag klarar nog alla forsar i Enan upp och ned!!

3 kommentarer:

CreekingUffe sa...

Å helv..du får ha personlig träning med mig.
Mitt rekord är 10 sek, det är därför jag är så snabb å rolla...

FrösöLars sa...

Men Uffe, tio sekunder är lite det. Jag förstår att du behöver vara snabb att rolla på gummit om du bara har tio sekunder på dig. Du kan väl pröva lite knipövningar eller något i den stilen. Men vi börjar förstå anledningen till ditt val av paddelbyxa.

CreekingUffe sa...

Men Lars, då får du väl visa mig några övningar i bastun så jag kan hålla ut lite mera. Jag tycker det börjar bli lite pinsamt att inte kunna hålla mig mera än 10 sekunder.
Sen så vill jag ju slippa longjohnsen av det ädla materialet neoprene.