måndag 14 september 2009

Forsen vs T-up

Hösträffen blev inte riktigt som vi planerat. Första dagen lyckades Enan stjäla Lars paddel när han gjorde en pistol escape ur en vals. Vart den paddeln tog vägen vet vi inte, men att Lars använde händerna över selen och apostlahästarna över myrarna och var ca 1 timme snabbare än oss andra nere vid bilarna vet vi.
Denna dag visade sig Enan från en av sina bästa sidor (förutom tjyvtagen), riktigt kul paddling! Det blev en sen middag på Brooken vilket gjorde att vi inte ville bjuda in några dansare denna kväll.

Andra dagen begav jag, Ante, mig upp till Enan igen med ett gäng taggade paddlare. Vattnet hade stigit med en halv meter från dagen innan och allt såg stort ut, vilket visade sig vara ett rätt tolkat synintryck. Efter ett par hundra meters paddling, strax före fallet, körde jag på en sten, när jag skulle rolla kändes allt bara fel! Jag rycker spruttrekket efter en stenkänning med hakan. Nästan direkt lyckas jag fånga en sten mitt i forsen och upptäcker att paddeln i mina händer är av, därav svårigheten att rolla (skyller jag på i alla fall). Jag hade lånat Thörns paddel eftersom min gått av tidigare i sommar. En del hävdar att märket på min haka inte är någon stenkänning utan Thörns höger för att jag sabbat paddeln.
Ja ja, ni vet hur man gör för att komma till bilen. Händer och apostlahästar.
Denna dag hade Lars lånat min egenlagade paddel, som jag inte själv ville paddla med, och tagit med ett gäng till Gevsjöströmmarna. Efter lite styling i släggan och komprimatorn var den tredje paddeln för helgen kaputt.
Lars åkte hem till stugan och började elda upp bastun. Creekinguffe och Thörn hade tjatat hela dagen om Baileys och dansband så vi bjöd in dem på hela paketet. David har fortfarande så stor makt över UPK så de vågade inte lämna den genuina byn(Åre), så vi valde att åka upp till Dahlboms efter dansen för att vara lite sociala med gänget.
Tredje dagen lyckades David sälja 2 paddlar till Tummen upp för att vi skulle kunna följa med och paddla Medstugeån. David måste ha tjänat rätt bra på Tummen upp i sommar. 3 båtar, 3 paddlar, 2 airbags, 7 boofar och en tröja. Då bör vi ta i beaktande att Creekinguffe inte börjat handla än om vi bortser från boofarna.
Sammanfattat blev det en ganska dyr helg, men rolig, med många nya bekantskaper.
Stor eloge från Tummen upp till David för en mycket bra organiserad helg!

3 kommentarer:

CreekingUffe sa...

spruttrekket..eh eh..chapell..eh va heter de..chapeell..eh..kapéll..(ante a lá v.silvstedt)

David sa...

Symbolen! Symbolen har än en gång levererat mystiska signaler...

Gullspira sa...

Vad kryptiskt du är pastorn. Är det en återuppståndelse som skett?