måndag 28 september 2009

Äntligen


Då var jag äntligen av med min Nemesis. Sista forsen i Medstugeån. Detta är ingen svår fors men första gången jag körde denna å sa Jon L. kör bara höger, mitten, vänster. Jag gjorde detta och poff, rätt in i vågen/valsen mitt under bron och sen ner i stenen och simmade ut under bron. Andra gången, Thörn sa samma sak höger mitten vänster. Poff valsen under bron och gick runt igen, men jag lyckades rolla med hjälp av stenklacken i slutet.

Tredje gången in i valsen men lyckas surfa ett tag sen kommer Kicki och då är det kört. Lyckas trycka upp mig mot stenen igen.

Igår körde jag med Max. Jag berättade om min Nemesis, han sa, följ bara mig, vi kör höger in mot mitten och hårt vänster. Det gick hur lätt som helst. Det visade sig att man inte skulle köra så länge i mitten , som jag trott, utan bara korsa över på mitten vid några valsar, sen hårt vänster. Efter denna gång gick jag upp och kollade vad som gjort det så svårt de 3 första gångerna. Det var första gången jag rekade denna fors än fast jag rullat,simmat och slagit mig i den flera gånger, och då rekade jag efter jag kört.

Ja, ja detta visar hur lätt det är att missförstå andra när man bara lyssnar på hur man ska köra. De sa säkert rätt linje men jag tolkade den helt annorlunda.

MEN det är jäkligt kul att köra onsight på bara hörsägen, så jag kommer nog att göra detta misstag fler gånger, måste ju skaffa mig en ny Nemesis.

En annan fors men känslan var den samma

Inga kommentarer: