tisdag 21 juli 2009

Hulk är död!

Det är med stor sorg jag meddelar er att Hulk är död. Som tidigare nämnts i bloggen så gick han för någon månad sedan igenom ett ganska omfattande ingrepp där det transplanterades frisk vävnad till skadat område. När Hulks sista tur (Nedre Enan) avslutades var det endast ovan nämnda område som fortfarande var något så när intakt, så all heder till han som genomförde ingreppet. Dock räckte inte hans kunskaper, inte någon annans heller, för att denna gång hålla livslågan brinnande hos Hulk. Ett hål stort som en femkrona på buken och ett helt kluvet framparti blev för mycket.

Morgondagens tur till Gräftån genomför jag i klubbens Solo, det är väl ironi på hög nivå? När jag i min sorg känner mig som mest ensam skall jag paddla en Solo. Som tur är skall Pastorn med på turen, vi skall under hans ledning hålla en cermoni till minne av min vän vid ett av fallen under turen.

Av plast är du kommen, av plast skall du åter varda. Bliss-stick "Hulk" Mystic 2008-2009. R.I.P.

Följ Hulks sista tur på http://marcusjunkka.blogspot.com/

3 kommentarer:

David sa...

Det känns tungt att Hulken skulle gå detta öde till mötes i så ung ålder. Samtidigt är det en ära att dö för en god sak när så många bara dör ändå. Ett gammalt turkiskt ordspråk kom över mig i morse och jag hoppas att du med dessa ord kan känna dig stärkt med insikten om att du inte är ensam att drabbas av sådana här förluster. "Döden är en svart kamel som knäböjer vid var mans dörr". Kanske känns det också lite bättre att veta att hulken nu har sällskap av ett djur som är bra just på att hushålla med vatten.

Erik Westberg sa...

Hulken R.I.P. Du är redan saknad!

Lisa sa...

Jag beklagar sorgen. Vet hur mycket den gröne betydde. Jag hade några fina studer tillsammans med den där plastbåten. Dock bara på vardagsrumsgolvet, men han gjorde sig bra där med och kanske kan han nu fungera som en extra sittplats vid större festligheter?

Lisa