söndag 17 januari 2010

Svårt att sova

Efter ett härligt jullov med mycket snö och en och annan rullning har jag några funderingar?

Creeking och utförsåkning påminner lite om varandra så jag tog min paddelhjälm och åkte skidor med. Är det OK?



Eftersom jag nu har paddlat med min hjälm funderar jag om det går att rolla när man hamnar i riktigt djup snö? I så fall, ska man handrolla eller sätta en större truga på staven?

Eftersom Lars väntar smått, kommer jag ha någon wingman i bilen när jag spelar Black Jack och peppar inför dagens paddling?

Kommer vår sponsor att hålla med sovplats i Brattland när jag paddlar i Åre, om Lars skulle vara hemma och styra vagn?


Alla dessa frågor gör att jag haft svårt att sova de senaste veckorna.
Det känns som denna plats är enda stället jag kan få svar på mina frågor

3 kommentarer:

rödtott sa...

Kul att Ture fick vara med på bild..I bakgrunden..I ett hörn...I din skugga.

Miss H sa...

Beträffande hjälmen; Det såg bra ut! Å det måste vara det enda viktiga :)
Miss H

FrösöLars sa...

Det där med att "få smått" skulle sätta käppar i hjulen för min paddling är en myt. Jag funderar på att beställa en Fluid Solo Expedition med packlucka. För om det finns saker man inte kan lämna i förmån för en tur i vitvattnet så tycker jag att man ska ta med sig det. Jag skall inreda packutrymmet i den mjukaste flanell så ska du se att saken är biff.
Vad gäller hjälmen så tror jag det går stick i stäv med mångas principer. För vi vet att många sysslar med samma typer av hobbys som oss bara för att samla prylar. Dessa skulle aldrig paddla/åka skidor i samma hjälm, de skulle bara se möjligheten att tjacka en till kruka. Själv tycker jag att det ser bra ut och att det är ett sunt leverne.