söndag 4 oktober 2009

Prioriteringar

Detta var dagen då agnarna skildes från vetet, då det jag skrev i mitt senaste inlägg åter besannades. När det hettar/kallnar till lutar man sig tryggt tillbaks mot ursprungsclicken av t-up.
I veckor hade dagens paddling planerats, målet var den kära Enan och de som skulle följa var jag, Gullspira, Torbjörn, CreekingUffe och Pastorn. Det är nu vi kommer till prioriteringarna som gjorde att Gullspira och jag var ensamma på det snöslaskiga vattnet i Vålån denna frostnupna söndag.
Torbjörn hörde vi aldrig av, förmodligen skulle han vara hemma och valla hundspannet inför kommande vinter, eller så är han ute och letar klubbens förvunna creekbåtar som tycks spridda runt om i länet.
CreekingUffe, formally known as FreestyleUffe, som numera enbart lystrar till namnet StylingUffe var hemma och vävde mattor till en ny lägenhet i vilken han och fjällan skall bo i framtiden. Vi vet att hon har en svår tid framför sig, StylingUffe viker aldrig en tum från sina egna inredningsidéer.
Till sist så har vi Pastorn. Mannen som i stället för en dag på vitvatten väljer att stå på Åre höstmarknad och förtvivlat försöka få tillresta jämtlänningar att köpa hans välkända etsningar. Du var så nära David, så nära!
Att turen blev på Vålån och inte Enan beror på att högre makter talade till oss om riskerna med att bara vara två en så pass svår tur i kallt väder. Med vad i..., det var ju inte vilka två som helst, det var ju grundstommen, armeringen, grundbulten till clicken.

mvh FrösöLars




Trillevallen eller Vålån var frågan.

Gullspira har puderfrossa.



Lite spänt mellan mig och Gullspira, behövdes en icebraker för att det skulle släppa.

Här har Dennis inte mycket att säga. Eller kanske?


Sedan vi börjat boofa mycket har Gullspira fått en väldigt framåtböjd position.


FrösöLars på moster Ingeborgs välvande höft.


Som alla vet så är det ingen bra tur utan kantring, därför avslutade jag med en sådan innan vi tog upp.






Inga kommentarer: