tisdag 25 augusti 2009

S.Y.T.Y.C.P.

Lika bra att säga det på en gång. Det blev 2 simningar för mig i den numera mytomspunna och upphajpade Enan. Det är väl så det går när jag har retat FrösöLars för att han "simmar ur bild". Payback med andra ord, Lars var nog grymt nöjd när han hörde att jag simmat och att ljudet, när mina neoprenebrallor skavt med ett gnisslande mot alla stenar, hörts ända in till frösön där en bakfull Lars låg i soffan och hade ångest över att än en gång druckit bort en äventyrsfull dag.

Lars hörde även den evigt malande Radio Junkka som var i sitt essé med skräpsändningar...
Junkka gjorde även en mytomspunnen first descent-han tog linjen bredvid vattenfallet med kajaken på axeln.


David boofar 1:a gången.
Det var i första droppet ovanför fallet som mitt första misstag begicks. Jag kom i mitten av droppet och snett ut, sen satt jag i sidsurf. Efter att ha kravlat mig i land så var det bara att köra om, denna gång gick det bra, sen var det bara att ladda för att köra utför fallet. Här gick det inte heller klockrent, kom för långt till höger och touchade lite sten på vägen ut, men men..

David boofar 2:a gången.

Jag på väg utför.
Resten av turen var det småfel för min del hela tiden, vet inte om det var radio Junkka som störde med sina eviga sändningar? Snedsteget blev ett snedsteg, kom för långt höger och slidade ned. Ja jag var inte helt fokuserad, men nöjd över att ha kört Enan. Alltid speciellt att köra en tur för första gången. Jo, i "Never Thörn back" satt jag en fin linje iaf...
Exempel på vilken linje man ska hålla i fallet.

1 kommentar:

David sa...

Y.U.C !!

Kul att du var med Uffe, jag tycker ju också att det är extra roligt med paddlare som sätter värde på att hålla en linje och inte att bara åka ner... Mer sånt!