torsdag 11 november 2010

LRF


Här väger han en kajaksits istället för kött som i annars vanliga fall.

Jag har en kompis som jobbar för LRF. I morse 05:34 fick jag (och många andra, misstänker jag) ett SMS som lät följande:
Jag citerar: "På väg till flyget. Tänkte bara meddela det så ni vet att när jag är ute och creekar i vår och ni jobbar så vet ni var komptiden kommer ifrån. Sov gott!" slut citat.
Det är ganska beundransvärt att han gör sig besväret att kliva upp halv-6 bara för att skriva det SMS:et för att göra sken av att han jobbar. I verkligheten så är det inte så, det vet vi.
Han jobbar ju för LRF, varje paddlares drömarbetsgivare. Förvånar inte om han skrivit det SMS:et tidigare på kvällen och sedan bett sin sambo att kliva upp halv-6 för att skicka det meddelandet. Nä du kära vän, oss lurar du inte. Kom igen med något bättre.

1 kommentar:

FrösöLars sa...

Jag noterar att denna rejäla arbetarpöjk i det grova karlaarbetet "lyfta kajaksits" valt att ta på sig ett par snickarbyxor med utanpåliggande fickor. Vem hade velat lyfta detta enormt tunga föremål med de vanliga skinnbrallorna på och riskera revor i den gamla SJB´n. Nej, rejält ska det vara.