torsdag 30 september 2010

Höstträff i Brattland

Då var höstträffen avklarad.
Som jag tidigare skrivit har det varit lite annorlunda denna sommar i Tummen upp. Vi har inte riktigt kunna hålla ihop som vi tidigare gjort.
Men ihelgen var allt som vanligt igen, och lite till!

Det började som vanligt att jag och Lars åkte Touringen upp till Undersåker, där vi köpte en vikingkebab, som vi brukar. Men där var det nya ägare så den var lite mindre till Lars stora förtret. (Det var detta som orsakade hans huvudvärk på lördagmorgon)
Sen blev det bastu,Baileys lite dansband och till min stora glädje
hade Lars tagit upp en gitarr till stugan. Vi satt tätt tillsammans och sjöng serenader för varandra till långt in på småtimmarna.

Lördag morgon, samma rutiner som vanligt. Gullspira, dvs jag, stiger upp fixar gröt, dukar på bordet och gör lite trevligt. Lars ligger i sängen och säger att det är så mysigt att höra slamret från köket.

Paddlingen denna dag, blev till Lars stora glädje, en lätt tur med många nybörjare där han fick åka omkring och hjälpa folk och visa vad han kan! Själv tog jag en roll som vallhund på Gevsjön!

På eftermiddagen drog vi igång bastun och fick äntligen besök av Karin. Hon hade tagit med sig Pastorn? Själv hade vi hämtat upp Macgyver, om något skulle gå snett under kvällen. Nutti ville också va med i bastun och berätta om sin nya ZET båt. Men innan bastun blev det musik och dans.
Senare på kvällen drog vi in till Åre, fast alla ville stanna i Brattland, för Pastorn var tvungen att predika inför sin församling.
På söndagen passade Tummen upp gänget på att ta med Max och Linnea på en lite simtur i Enan. Simturen berodde endast på att en av oss upptäckt Bosses paddel och bestämt sig för att dyka efter den.
Längtar redan efter nästa Brattlands helg!!

3 kommentarer:

Gullspira sa...

Lägg märke till Davids vakande öga när Spira dansar med Karin!!

Unknown sa...

Hur lycklig man kan bli att Tummen upp -gänget uppoffrar sig för en paddel. Är intresserad av av veta vem den store räddaren var? eller var det symbolen ni letade i?

Gullspira sa...

Jag tror det var Nutti som hittade den, men Lars som bogserade den hela vägen ner. Den låg strax nedanför Hängpungen. Själv har jag skrivit om denna paddel.