söndag 25 april 2010

Tummen upp för premiärer

En pastors stora uppgift är att tala med församlimgsmedlemmar och leda dem rätt. Vår Pastor har dragit min älskade vän Gullspira rätt ner i det uppsalska fördärvet. En söndag som jag hade hoppats skulle bli en härlig dag fylld av tummar i luften höll på att förvandlas till en mardröm. En timme i bilen och Gullspira nämnde aldrig "boof", "slide" eller andra tuffa uttryck som hör creeking till. I stället pratade han om att träna med Kendon, kontra, tajta svängar och annat mumbo jumbo. Detta efter en roadtripp med den racinginspirerade Pastorn. När vi när vi närmade oss Ammerån blev jag förbannad och sade åt han att antingen vara tyst eller prata som vi gjorde förr, om boofingens ursprung och liknande. Sedan sade jag att jag alltid högaktar creekers och tittar snett neråt på racingfolk. Det avgjorde saken och min vän var tillbaka. Gullspira som inte är rädd för något finns igen, han har tummen i luften. Filmen nedan går även att njuta på http://www.youtube.com/watch?v=A4oCWQ7pPY0

2 kommentarer:

Åre Stefan sa...

Underbart!
Åntligen blev jag riktigt sugen på att premiär paddla denna säsong...
Mycket tack vare det eminenta valet av musik! ICE COLD!!

Lars Larsson sa...

Yo Niggaz!

Fet film, nu blev man sugen på att ligga och ta stryk i en vals ;-)

Coolt med isen, påminde lite om övre Vålåns iscanyon.

Vi ses på vattnet snart!